Uncategorized|

Starting Monday, July 26, 2021, Ottawa Public Library (OPL) will provide more in-person services, as part of Step 3 of the provincial reopening plan. Additional services include access passes to museums and parks, the resumption of book donations to the Friends of the Ottawa Public Library Association, an increased holds limit, and the reopening of the Imagine Space and Labs, as well as the kiosk at the Hunt Club-Riverside Park Community Centre. Curbside or front desk library services to long-term care facilities will also resume, where permitted.

Browsing, access to public computers, newspapers and magazines continue inside branches, where space permits. The Bookmobile may also allow one to two customers on board for in-person browsing, depending on the ability to physically distance.

Capacity inside open branches will be limited to allow for two metres of physical distancing, as per provincial regulations. Customers may have to wait outside if the capacity limit is reached inside the branch. Given limited seating and capacity, customers will be asked to limit their time reading newspapers and magazines so that others can also enjoy them. 

We have increased the number of holds that can be placed on items to 200. Customers can manage their accounts online by checking, pausing, or cancelling holds to avoid the restocking fee of $1 per item. 

Virtual programming continues. Cardholders can visit our website for more information and to register for summer programs such as Summerland, Teen Staycation and other events for all ages and interests. Summer reading kits for those who registered are available for pickup in branches.  

Chromebooks continue to be available for loans of up to three hours and remote printing by request is available via an online form. 

Upgrades to public computers, printers and photocopiers require those systems to be temporarily offline at certain branches during installation. As of July 21, 2021, 25 branches have the new systems installed, with seven more branches to follow. Notices will be posted in the branch and online prior to the installation, and employees can help from a safe distance, as we work to provide new systems to better serve our customers. 

Thirty-one of OPL’s 33 branches are now open. Metcalfe Village branch continues to be open on Saturdays to provide contactless services but no public computers are available. Vernon and Fitzroy Harbour branches remain closed until the fall. 

Safety measures such as the mandatory wearing of masks (inside the branch and outside while in line) and the need to maintain a two-metre physical distance from others remain in effect, to ensure the safety of our customers and employees. The health and safety of employees and customers remain OPL’s priority. Ottawa Public Library continues to follow direction from the Province of Ontario and guidance from Ottawa Public Health to help stop the spread of COVID-19 in our community.   

The Ottawa Public Library (OPL) is the largest bilingual (English/French) public library system in North America, with 34 branches, physical and virtual at BiblioOttawaLibrary.ca, mobile libraries, and a vending machine library service. OPL’s mission is to inspire learning, spark curiosity, and connect people. 

Follow us on Twitter Twitter.com/OPL_BPO and like us on Facebook Facebook.com/BiblioOttawaLibrary. Contact us at 613-580-2940 or InfoService@BiblioOttawaLibrary.ca. If it’s out there, it’s in here!     

———–

À partir du lundi 26 juillet 2021, la Bibliothèque publique d’Ottawa (BPO) offrira davantage de services en personne, dans le cadre de l’étape 3 du plan provincial de réouverture. Les services additionnels comprennent des laissez-passer pour les musées et les parcs, la reprise des dons de livres à l’Association des amis de la Bibliothèque publique d’Ottawa, l’augmentation de la limite de demandes d’articles, et la réouverture de l’Espace Imagine et des labos, ainsi que le kiosque au Centre communautaire Hunt Club-Riverside Park. Les services de bibliothèque en bordure de rue ou à l’entrée des centres de soins de longue durée reprendront également, là où cela est permis.

La consultation de la collection et l’accès aux ordinateurs publics, aux journaux et aux magazines se poursuivent à l’intérieur des succursales, là où l’espace le permet. Le Bibliobus peut également permettre à un ou deux clients de monter à bord pour la consultation en personne, en fonction de la possibilité de la distanciation physique.

La capacité à l’intérieur des succursales sera limitée pour permettre une distance physique de deux mètres, conformément aux règlements provinciaux. Les clients devront peut-être attendre à l’extérieur si la limite de capacité est atteinte à l’intérieur de la succursale. De plus, compte tenu de la capacité et des sièges limités, nous demandons aux clients de limiter leur temps passer à lire les journaux et les magazines afin que d’autres puissent également en profiter.

Nous avons augmenté jusqu’à 200 le nombre d’articles pouvant être demandés. Les clients peuvent gérer leurs comptes en ligne en vérifiant, en mettant sur pause ou en annulant les demandes afin d’éviter les frais de réapprovisionnement de 1 $ par article.

La programmation virtuelle se poursuit. Les détenteurs de carte peuvent visiter notre site Web pour en savoir plus ou pour s’inscrire aux programmes d’été tels que Sous le soleil, Vacances à la maison ado et d’autres événements qui répondent à tous les âges et intérêts. Des trousses de lecture d’été seront disponibles dans les succursales pour ceux qui se sont inscrits.

Les Chromebooks peuvent être empruntés pour un maximum de trois heures et l’impression à distance sur demande est disponible à l’aide d’un formulaire en ligne.

La mise à niveau des ordinateurs publics, de l’impression et des photocopieurs nécessite que ces systèmes soient temporairement hors service dans certaines succursales pendant l’installation. En date du 21 juillet 2021, 25 succursales ont installé les nouveaux systèmes et sept autres succursales les auront bientôt. Des avis seront affichés dans les succursales et en ligne avant l’installation, et les employés peuvent aider à distance sûre, alors que nous travaillons à fournir de nouveaux systèmes pour mieux servir nos clients.

Trente-et-une des 33 succursales de la BPO sont désormais ouvertes. La succursale de Metcalfe Village continue d’être ouverte le samedi pour fournir des services sans contact, mais aucun ordinateur public n’est disponible. Les succursales de Vernon et de Fitzroy Harbour restent fermées jusqu’à l’automne.

Les mesures sanitaires telles que le port obligatoire du masque (à l’intérieur de la succursale et à l’extérieur dans la file d’attente) et la nécessité de maintenir une distance physique de deux mètres avec les autres restent en vigueur afin de protéger nos clients et employés. La santé et la sécurité de nos employés et de nos clients demeurent la priorité de la BPO. La Bibliothèque publique d’Ottawa continue de suivre les directives de la Province de l’Ontario et les conseils de Santé publique Ottawa pour enrayer la propagation de la COVID-19 à Ottawa. 

La Bibliothèque publique d’Ottawa (BPO) est le plus important réseau de bibliothèques publiques bilingues (français et anglais) en Amérique du Nord, avec ses 34 succursales physiques et virtuelles BiblioOttawaLibrary.ca/fr ainsi que ses bibliothèques mobiles et son service de prêt bibliothécaire par machine distributrice. La BPO a pour mission de promouvoir l’apprentissage, d’éveiller la curiosité et de rapprocher les résidents. 

Suivez-nous sur Twitter Twitter.com/OPL_BPO et Facebook Facebook.com/BiblioOttawaLibrary. Communiquez avec nous au 613-580-2940 ou à InfoService@BiblioOttawaLibrary.ca. Si ça existe, on l’a!

Comments are closed.

Close Search Window